ژل شستشو پوست چرب و معرفی انواع آن

مرتضی علیپور
10 تیر 1400 | 00:13
تصویر ژل شستشو پوست چرب و معرفی انواع آن

ژل شستشو پوست

به دلیل حساسیت بالای پوست صورت نسبت به پوست سایر قسمت های بدن، پاکسازی و شست‌وشوی مناسب آن یکی از مهمترین مراحل مراقبت و سلامت پوست است. زیرا آب به تنهایی قادر به پاک کردن این همه آلودگی نیست و به مکملی دیگری نیاز دارد. همین اقدام به‌ ظاهر ساده، می‌تواند به شادابی و زیبایی چهره‌مان کمک بزرگی ‌کند. ساده‌ترین راه برای مراقبت از پوست و جلوگیری از ایجاد حساسیت و مشکلات پوستی، استفاده از پاک کننده و ژل شستشوی صورت متناسب با نوع پوست شما است.

دلایل استفاده از شوینده‌های صورت

دنیای ما پر از آلودگی و عوامل مضر برای پوست شده است. از صبح که روزمان را شروع می‌کنیم، صورتمان از ذراتی مثل خاک، باکتری، سلول‌های مرده پوست و چربی تولید شده توسط پوست پوشیده می‌شود. بنابر این پاکسازی و شست‌وشوی مناسب صورت یکی از مهمترین مراحل مراقبت و سلامت پوست است.

خواب شب یک فرصت فوق‌العاده برای ریکاوری پوست است. معمولا پوست خودش را در شب ترمیم میکند. چرا که جریان خون در شب به پوست شدید تر است. در طول روز پوست صورت تان بیشتر در معرض نور بوده و چربی و سلول های مرده بیشتری تولید می کند، همچنین ریزگردها و آلودگی‌های بسیاری روی پوست شما می‌نشید.

اگر عادت به استفاده از لوازم آرایشی هم داشته باشید که دیگر هیچ.. این آلودگی‌ها منافذ پوست را بسته و در بازسازی پوست شما اختلال ایجاد می‌کند. همچنین آلودگی‌ها باعث افزایش تعداد رادیکال‌های آزاد است. رادیکال‌های آزاد آسیب‌های زیادی به بدن انسان می‌رسانند و می‌توانند سطح آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین‌ e و c را به شدت کاهش دهند. با کاهش سطح آنتی اکسیدان‌ها فرآیند پیری پوست آغاز می‌شود.