تفاوت نرم کننده مو و ماسک مو چیست ؟

حسین بهین فراز
27 فروردین 1402 | 07:10
تصویر تفاوت نرم کننده مو و ماسک مو چیست ؟

تفاوت نرم کننده مو و ماسک مو چیست ؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که ماسک مو و نرم کننده چه تفاوتی باهم دارند و آیا باید از یک یا هر دو به طور همزمان استفاده کنید. امروز به جزئیات می پردازیم تا به شما در درک بهتر تفاوت بین این دو کمک کنیم.

 هدف از یک نرم کننده

 نرم کننده مو یک عامل حالت دهنده پر استفاده است که برای صاف کردن ساقه‌های مو، آبرسانی مجدد به آن و کاهش وز شدن مو کار می‌کند. از شکستن موهای شما و آسیب ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب جلوگیری می کند. فرمول یک نرم کننده سبک است که به راحتی روی موهای شما اعمال می شود.

نرم کننده مو را باید با هر شستشوی مو روی تارهای موی مرطوب (نه ریشه) مالیده، بگذارید چند دقیقه بماند و سپس کاملاً آبکشی کنید. نرم کننده‌ها معمولاً بافتی کرمی و نرم دارند که به بهبود ظاهر و حالت مو کمک می‌کنند.

انواع محصولات اورجینال نرم کننده مو در ماه تیکه
 

هدف از ماسک مو

 ماسک مو یک درمان تغذیه کننده مو است، این ماسک با روغن‌های مغذی طبیعی و مواد مفیدی غنی شده است که روی موهای آسیب‌دیده و خشک عالی عمل می‌کند. موهای شما را تغذیه و مرطوب می کند و آن را به سلامتی باز می گرداند. ماسک مو عمیقاً تارهای موی شما را آبرسانی می کند و آن را نیز عمیقاً نرم می کند.

ماسک‌های مو پروتئین اضافی و مواد مغذی ضروری را به مو می‌دهند. روش استفاده از ماسک مو کمی متفاوت است. شامپو زدن باعث باز شدن فولیکول‌های مو می‌شود، بنابراین استفاده از ماسک بلافاصله بعد از شست‌وشو واقعاً به نفوذ مواد حالت‌دهنده کمک می‌کند. بگذارید سه تا 20 دقیقه بماند، آن را بشویید و نرم کننده بزنید. ماسک زدن را به یک بار در هفته محدود کنید.

 

مشاهده انواع محصولات اورجینال ماسک مو در ماه تیکه


نرم کننده در مقابل ماسک مو

 تفاوت اصلی بین ماسک‌ها و نرم کننده‌ها سطوح مختلف رطوبت و هیدراتاسیون ارائه شده است. ماسک‌های مو درمان‌های ترمیمی هستند که با نفوذ عمیق به ساقه مو مشکل را برطرف می‌کنند. برعکس، نمی‌توان انتظار داشت که نرم کننده‌ها وظیفه ماسک‌ها را انجام دهند، به خصوص برای موهای بسیار خشک یا آسیب دیده. یک نرم‌کننده نتایج آنی بیشتری دارد، در حالی که یک ماسک از درون به بیرون به مدت طولانی عمل می کند.


به عبارت ساده، ماسک مو حالت عمیق را می پوشاند، در حالی که نرم کننده ها فقط حالت ظاهری را.


برای داشتن موهای سالم هر دو مورد نیاز هستند

 این دو محصول اهداف متفاوتی دارند اما به همان اندازه برای موهای شما مفید هستند. در حالی که نرم کننده مو گزینه سطحی است، لازم است موهایتان را به طور روزانه سالم و درخشان نگه دارید و با هر بار اسحتمام از نرم کننده مو استفاده کنید. برعکس، ماسک‌های حالت دهنده عمیق به عمق موهای شما نفوذ می‌کنند و آبرسانی فراوانی از داخل به بیرون ارائه می‌کنند و بهتر است هفته ای یک یا نهایتا دو بار استفاده شود.